Bariloche D1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Bariloche D1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Bariloche D1

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias allemaal,
Vandaag een relaxt ontbijtje en daarna opgepikt door shuttle naar t vliegveld. Daar immense wachtrij bij inchecken ( nog niet eerder gehad op domestic). Allemaal mensen met ik weet niet hoeveel tassen en dan doen alsof je dom bent en echt niet weet dat je dan moet bijbetalen. Gezien de heisa van de vorige mensen keurden ze mijn tas (van 20kg inmiddels) in 1x goed zonder bijbetalen, dank jullie wel domme toeristen, hahaha. Daarna dus niet meer zo lang hoeven wachten voor vertrek. Helaas aan de verkeerde kant van het vliegtuig ( geen uitzicht op de Andes). Had ik maar moeten opletten bij het boeken! Nou prima vlucht en toen met taxi naar hotel. Dat viel helaas wel tegen, heel anders dan op de foto's van internet, maar ja voor 40USD per nacht, kun je ook geen ritz verwachten natuurlijk. Het heeft iig 0,0% sfeer, maar het bed voelt voorlopig goed en dat vind ik eigenlijk het allerbelangrijkste. En het ligt wel echt in het centrum. Hoewel ik mezelf wel een wat luxer hotel ga gunnen in Iguazu, want daar is het heet, dus ik wil wel graag een zwembad. Hier is het overigens ook al beduidend warmer dan in el calafate, en minder wind?!?!?Nou na het uitpakken maar de stad in voor wat sightseeing, naar de wasserij en het boeken van tripjes voor hier. Tour voor morgen alvast echt geboekt: bus en daarna hike van ongeveer 6 uur, en weer naar gletsjers. Ik kon er toch nog niet helemaal afstand van nemen. Ga naar mount tronador ( de donder vulkaan, maar niet wegens uitbarstingen, maar vanwege de gletsjer die zo rommelt als er stukken vanaf donderen) het was een vulkaan zo'n 8km verder die vorig jaar hier last gaf van de aswolk in argentinie. Nu is het een van 60km verderop.Gelukkig was het dit jaar een andere vulkaan die lastig doet, dus kan er gewoon heen. Werd ook hier geadviseerd om met groep te gaan, dus deze keer doe ik dat ook, maar waarschijnlijk zaterdag een trip met bus, kabelbaan en dan hike van 4 uur zelf. Zondag heb ik maar een halve dag, dus moet ik nog iets voor verzinnen. Kayakken gaat helaas niet, want die tours zijn te laat terug. Misschien nog bij Iguazu.Leuk stadje trouwens, ademt echt de sfeer van een Oostenrijks - zwitsers wintersport dorp uit. Zwitsers denk ik, want HET toeristenfotokiekje op het plein is met St. Bernardhonden, inclusief vaatje drank!?!?!?!je kan hier ook kaasfondue eten ( ga ik morgen doen, want moet mijn kaasquotum halen, haha), en heb net bij het diner spatzle gegeten. Het is dat ze hier Spaans spreken, anders zou ik het niet bedacht hebben. Ze hadden de obers zelfs in oostenrijks uniform gestoken ;). Ik had een heerlijk zalmforel uit het meer met champignonsaus, zou zelf deze combi niet bedacht hebben, maar het was heerlijk. Zometeen ga ik lekker slapen, want morgen om 8.20h moet ik  op het vertrekpunt zijn. Helaas moet ik nu wel mijn eigen ontbijt regelen, want het hotelontbijt begint pas om 8h. De lunch is al geregeld, want ook hier worden de beruchte empanada's verkocht.Vanavond voor het eten nog langs de cathedraal gegaan, is best mooi, relatief modern met veel open beton en stenen aan de binnenkant. Zeker mooi glas in lood. Er was een dienst bezig voor in de kerk, dus maar weer snel naar buiten gegaan.
Gruss gotti dan maar, of nee toch maar buenas noches!! Hasta luego.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 105173

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: