En opnieuw.... El calafate. - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu En opnieuw.... El calafate. - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

En opnieuw.... El calafate.

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Februari 2012 | Chili, Puerto Natales

He hallo, En jawel hoor opnieuw naar el calafate, maar dit keer dus met de bus en op doorreis naar Bariloche.Ik was al vroeg bij de bushalte, dus nog lekker even in de buitenlucht voor de reis van 5 uur deze keer. Daarin zit natuurlijk nog wel het oversteken van de grens terug naar Argentinië, dus al met al een uur of 4 in de bus. Als je zo alle mensen ziet arriveren heb ik altijd wel al van die angsten, van oh als die of die maar niet naast me komt zitten, want die stinkt, of heeft net gerookt. De bussen zitten hier steeds stampvol, dus hoop op een dubbel plekje had ik niet. Wat wil echter het toeval, plaats naast mij blijft heel lang vrij, totdat op het allerlaatste nog een meisje aanschuift. Nou ja meisje, maar je zegt nou eenmaal niet mevrouw als iemand jonger is dan jij. Ze bleek Nederlands en dat hebben we geweten. Waar ze begon met het plan om nog lekker bij te slapen ( net als ik), waren we supersnel, maar toch 5 uur later, nonstop kletsend, in el calafate en nog steeds niet uitgepraat. Tsja! Als je twee kletsgrage bereisde dames naast elkaar zet, kun je zoiets misschien verwachten, haha. Het was echt erg gezellig en we besloten om ook 's avonds nog af te spreken voor een borrel en eten. Zij, Maaike, ging morgen naar perito Moreno en ik door naar bariloche met het vliegtuig. Nou, laat ik kort zijn, de avond was ook snel weer volgekletst na 2 cocktails nog een flesje wijn bij het eten, dus ik was aardig rozig aan t eind van de avond. Maar het was top! Kon ik Maaike ook nog mijn Chileense pesos doorverkopen, dus dat was helemaal handig. Erg leuk hotel trouwens deze keer, eigenlijk soort hostel, maar wel met allemaal eigen kamers. Heel modern maar echte backpackers sfeer. Prima combi dus. Jammer dat ik deze niet eerder heb ontdekt.'s middags nog mijn vergeten kleren uit het eerste hotel opgehaald en lekker geluncht met een salade en empanada. Daarna wat rondgehobbeld en een siësta gehouden. Heerlijk.

Oh ja heb in de tussentijd nog even nagezocht over prinses maxima;  ze woonde en studeerde in Buenos Aires,  maar ze hadden een vakantiehuis voor de winter in Bariloche.  Zomers gingen ze vaak naar Mar de Plata ( kom ik niet deze reis). Tenminste dat is wat op de officiële website van het koninklijk huis staat ( en Wikipedia), dus het zal wel kloppen. Prins Bernhard en Willem zijn ook hier geweest in Bariloche.
Gr. Claudia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 105158

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: