Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

10 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos,

Vandaag hele dag BA, met name om te shoppen en naar de nog altijd voortdurende demonstraties van de "dwaze moeders". Deze zijn altijd op donderdag, dus vandaag kan ik ze gaan zien. Maar goed eerst shoppen dus. Ik heb 2 malls uitgekozen ( m'.n. op ligging), en ik ga lopend naar de eerste, want dan heb ik meteen een grote winkelstraat gehad. Heerlijk. Helaas wel veel kleren in van die dure boetiekjes en voor zeer petieterige dametjes hier ( niet al,een dun, maar ook gemiddeld niet langer dan 1,55m). En de kleuren zijn ook zeer pastellerig. Dus voor mij niet vreselijk veel keuze, maar toch leuk geslaagd met twee zomerjurkjes.
Lekker geluncht en toen op naar Plaza de Mayo. Daar nog even gezeten, want ik was wat vroeg. Om 15.30h zou het beginnen. Er bleken 2 groepjes te demonstreren. 1 groepje ging echt over de verdwenen mensen en het andere groepje ging over meerdere onderwerpen, o.a. Ook over dat ze vinden dat de falklandeilanden bij argentinie horen.
En heel veel toeristen, die ze op de foto wilden zetten, waarschijnlijk nog wel meer dan het aantal demonstranten. Het voelde een beetje gênant.
Daarna ging ik naar de tweede mall, omdat ik daar ook naar de bioscoop wilde. Mezelf nog getrakteerd op een stukje taart vooraf, omdat ik pas na de film echt zou gaan eten. Ben naar de film over Margaret Thatcher geweest: indrukwekkend. Daarna nog gegeten en toen terug naar kamer. Had gehoopt nog een supermarkt te treffen, zodat ik alle spullen definitief kon inpakken, maar helaas waren die al dicht. Dat moet dus morgen nog.
Morgen eerst een fietstocht, dan boodschappen en dan nog een paar uurtjes aan het zwembad. Lijkt me een goede afsluiter. De taxi naar het vliegveld komt om 19.00h. En als alles goed gaat zal ik zaterdag om 16h ongeveer in Amsterdam zijn.

Heel veel groetjes, Claudia.

  • 10 Februari 2012 - 12:16

    Judith Jaggie:

    Hoi Claudia,

    Wat een indrukken! We wensen je een hele fijne reis terug. We hadden natuurlijk even naar Schiphol kunnen komen, maar we zijn net even een weekendje zonder de kinderen en liggen dan waarschijnlijk in de sauna.....
    Tot later en geniet nog even van de laatste uurtjes.
    Groetjes Judith en de mannen.

  • 10 Februari 2012 - 16:37

    Désirée:

    Nog een fijne dag en een goede reis naar huis! Gr. G. D. D.

  • 10 Februari 2012 - 18:58

    Bianca:

    Maak er nog een mooie laatste vakantiedag van en goede terug reis. Weersvoorspelling Nl bij landing: 's nachts -3 en overdag rond het vriespunt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 105169

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: