Reisdag naar Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Reisdag naar Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Iguazu

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Februari 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hoi,Vandaag (zondag), nog een krappe ochtend in Bariloche. Relaxt opgestaan, ontbeten en tas ingepakt. Uitgecheckt en toen naar het strandje bij het centrum. Oeps, had me iets verkeken op de wind, koud!!!!! Uiteindelijk een wat windstille plekje gevonden en daar heerlijk wat gelezen. Daarna het (zegt men) lekkerste ijs van Bariloche geproefd bij jauja, was idd erg lekker en bijzonder, ik had een combi van sinaasappel, ananas en gember: even wennen, maar heel fris. Toen langs de Feria (markt), want had met een mevrouw die prachtige, gebreide vesten verkocht afgesproken dat ze er een in XL zou maken en dat ik doe zondagochtend zou komen ophalen. Ze was er helemaal niet!!! Niks aan te doen, maar baalde wel een klein beetje, want tnt was dit het enige dat ik echt leuk vond als souvenir voor mezelf.
Maar goed ik moest door naar het vliegveld, dus pech gehad. Op vliegveld weer de gezellige Zweden tegengekomen, dus tijd voor kletspraatjes.
Vandaag was de dag van vertragingen. Eerst al vanuit Bariloche. Het is een klein vliegveldje, hoe verzin je het dan om 4 vliegtuigen binnen 30 min van elkaar te willen laten vertrekken, waarbij en maar 2 Gates beschikbaar zijn en iedereen door dezelfde bagagecheck moet. Je kunt op je vingers natellen dat dat chaos geeft. Een rij van hier tot ginder en dan wordt er iets onverstaanbaars omgeroepen en begint iedereen ineens voor te dringen. Op zich begrijpelijk, want voor sommigen was het al de vertrektijd (dus niet de bordingtijd). En zo vertrokken alle vluchten dus met een half tot een heel uur vertraging. En omdat wij de laatste van de 4 waren, hadden wij dus een uur vertraging. Leek me helemaal niet zo erg, want had toch 2,5h wachttijd op BA om door te vliegen naar Iguazu. Maar ook deze vlucht had vertraging, waarom weet ik nog steeds niet, maar goed, al met al zijn we veilig en wel geland in Iguazu. Toen met shuttlebus naar hotel. Heerlijk luxe, maar het was al 23h en ik wilde op tijd op voor de falls, dus maar meteen gaan slapen.

Gr. Claudia.

• 08 Februari 2012 - 17:13

GuidoDONNéDésirée:

Hé Claudia,
    Leuk om jouw verhalen te lezen, zo reizen we een beetje mee.
    We krijgen het zelfs wat warmer als we de verhalen lezen, want hier in Nederland is het ''iets frisser".
    Nog veel plezier de rest van de reis. Groetjes uit Banholt.