Bariloche D3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Bariloche D3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Bariloche D3

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo daar, 
 Vandaag nog een hele dag Bariloche. Op advies van mevrouw van de club alpina ( waar ik gisteren tour mee heb gedaan) vandaag en zelfstandige hike. Ze had me alles uitgelegd qua bus en zo, maar buschauffeur begreep me niet goed en zette me eruit in niemandsland. Dat begon dus niet zo goed. Teruggelopen naar volgens mij de goede plek, en dat bleek correct. Ik moest alleen ipv 300m, nog 2km lopen naar het startpunt. En aldaar bleek de klim ook nog eens 2km langer dan aangegeven in brochure, namelijk 12km, ipv 10. We moesten ons melden bij de parkranger, zodat hij wist wie er allemaal gingen lopen. Wel een veilig idee, maar toen bleek dat er nog veel meer mogelijkheden waren om te lopen; naar een strand, een uitzichtpunt en watervallen. Dus maar besloten om die 5uur durende trail te lopen. Watervallen heel dichtbij, maar mirador (uitzichtpunt) bleek zeer pittig, steil en glibberig. Onderweg twee grappige Argentijnen tegengekomen die ook wat moeite hadden met de klim. Maar samen de top bereikt, wat een feest, dus tijd voor Mate. En ik mocht delen! Mijn eerste officiële echte mate experience, heel erg leuk. Ze studeerden beide nog en het blijkt dat ze die mate dus ook gewoon tijdens de lessen blijven drinken, continu. Er zit veel theïne in, dus het houdt ze wakker. Steile en glibberige afdaling, maar we hebben het gered. Zij gingen terug naar camping en ik ging nog stuk door. Geluncht op standje en hike afgerond. daarna nog tijd om met de bus naar teleferique te gaan (gondellift), zodat ik alsnog ook de views van helemaal bovenaf kon zien. Het werd ondertussen erg heiig en de wind was zo hard, dat ze extra betonblokken in de gondel legden om die te verzwaren. Het schommelen viel me echter erg mee, maar ja hoe was het zonder betonblokken geweest? prachtige views, stukje gewandeld en toen weer terug met de bus naar de stad. 's Avonds op advies van de 2 Argentijnen milanesa gegeten, wat uiteindelijk gewoon een wiener schnitzel is, maar dan van rundvlees. Zeker lekker met tomatensalade erbij. Daarna nog even in de stad blijven hangen voor de live-muziek. Meer de stijl van jou, Lucas, maar erg leuk om te zien hoe de mensen daar genoten en mee stonden te springen. Af en toe kon ik een paar woorden verstaan, maar meestalging het me te snel. Nadien terug naar hotel. Voor de zoveelste keer langs al die chocoladewinkels: heb me weten te beperken tot 2 stukjes voor de proef; heeeeerlijk!!!!Daarna lekker gelezen en gaan slapen.
Groetjes, Claudia.

  • 07 Februari 2012 - 07:32

    Rinske:

    Het is hier bijna 40 graden kouder dan de thermometer in je verslag!!!
    Geniet nog maar lekker!

  • 07 Februari 2012 - 10:15

    Mama:

    hoi Claudia,wat goed,al die lange wandelingen.maar een schommelende gondel?
    hoe warm is het nu bij jou? Nou hier is het nog flink koud.Dus stel je er maar vast op in,voor a.s.vrijdag. Geniet nog maar lekker van die laatste week.
    Heb je nog een tussenstop tussen Bariloche en B.A?
    Groetjes van Mama.

  • 07 Februari 2012 - 10:17

    Ellie Uit Colmont:

    Hoi Claudia,
    Geweldig om via jouw verslagen een idee te krijgen van jouw indrukwekkende reis en wat je allemaal onderneemt. Wat ik wel mis de laatste verslagen zijn de foto's. Heb je er geen meer gemaakt? Of is het lastig om ze te versturen?
    We zijn als westerlingen nu eenmaal erg visueel ingesteld!!!!!!!
    Geniet nog maar even lekker van alles. Lieve gr. Ellie

  • 07 Februari 2012 - 21:53

    Jo V.d. Meer:

    Hallo Claudia!
    Nog even goed genieten hoor!
    Veel dank voor je verhalen over je avonturen en ontmoetingen en voor straks: goede thuisreis en: wellkom in ons bevroren kikkerlandje!
    Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 105172

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: