Iguazu watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Iguazu watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Iguazu watervallen

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

07 Februari 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola!

Vandaag is het de dag van de watervallen. Ik ga vandaag als eerste naar de Argentijnse kant, morgen in een tour naar de Braziliaanse kant. Ik wilde het andersom doen, omdat dit in de LP werd geadviseerd. Vanuit Brazilië namelijk meer overzicht en vanuit argentinie meer close-up. Maar omdat ik zo laat in het hotel was was het voor vandaag niet meer te organiseren om naar Brazilië te gaan ( dit kan bijna niet anders dan met een tour) dus dat moest Ik 's avonds nog regelen.
Eerst heerlijk ontbeten van het buffet en toen met de bus naar Iguazu national park. Ik was er iets over 9-en maar dat was eigenlijk al laat. Massa's en massa's medetoeristen en al behoorlijk heet ( bleek uiteindelijk 43 graden!!!). We moesten flink wandelen, dus dat was pittig, dus toen ik na de bovenste ronde en de helft van de onderste ronde met de boot naar eiland kon, was dat een aangename afwisseling, vooral omdat je daar ook kon zwemmen. Maar eerst op het eiland nog weer 70m omhoog klimmen. Toen dacht ik echt even dat ik van mijn stokje ging ( echt te heet). Ik had een aanhangsel gekregen in de vorm van een Australische jongen ( en voor jullie denken, wat leuk, hij was lief, maar heel erg jong nog, namelijk 20 en net klaar met de middelbare school), maar goed we waren aan de praat geraakt in de wachtrij voor de boot omdat ik hem voor Hollander had versleten. En op het eiland bleef hij boven opeens op mij wachten, terwijl ik best lang was gaan zitten ivm de duizeligheid. Dus voelde me toch wel geroepen om dan maar mee te hobbelen samen. De rest van de dag bleef ie aardig plakken, maar gelukkig was hij best gezellig. Het park zelf was prachtig en indrukwekkend, vooral de garganta del diabolo ( oftewel devils' throat, duivelskeel). Wel een half uur blijven hangen daar. Je zag vanuit deze kant wel al dat je vanaf de Braziliaanse kant verder weg zou staan.
Terug in het stadje mijn tour voor di geregeld naar Brazilië. Helaas was er bijna nergens meer plek en moest ik wel kiezen voor een tour die ook shoppen in paraguay bevatte ( elektronica zeer goedkoop! ( of nep?))
Na de hele dag in de bloedhitte rondgemarcheerd te hebben, kwam ik echt gebroken in het hotel terug. Ik dacht nog lekker even in het zwembad te duiken, en dat werd echt heel even, want het zwembad gaat om 20h dicht ( dan is het hier donker, wat een verschil met ushuaia). En daarbij kwam dat het een verwarmd zwembad is, dus waar ik dacht een frisse duik te nemen, werd het een warm badje. Ze hebben hier een verwarmd zwembad, kun je je voorstellen, bij 40 graden omgevingstemperatuur!!!!
Maar knapte er toch wel van op. Alleen niet meer veel zin om op pad te gaan voor mijn diner. Dus had ik besloten om voor 1x in het hotel te eten ( bedacht om alleen een salade oid te eten wegens de prijs). Maar toen ik aan tafel zat wisten ze me te melden dat ik kon kiezen tussen a la carte of buffet. Nou was het buffet net zo duur als 1 hoofdgerecht of salade, dus leek me dat wel zo handig. Maar ja zo'n buffet he?! Ik wil dan toch (van)alles proeven, dus eet je al snel weer te veel. Maar het toppunt was het merengue toetje: echt goddelijk, heb het recept gevraagd, maar moet ik nog krijgen.

Toen heerlijk gaan slapen, mijn tour begint om 7.15h.

Gr. Claudia.

  • 08 Februari 2012 - 07:54

    Bianca:

    Wat een contrast jouw reis met de schaatskoorts in NL.
    Ik plan mijn schaatstoertochtjes voor het komende weekend. Met de nwe social media zit NL de elfstedentocht organisatie en rayonhoofden op de huid. Ijs is nog niet dik genoeg. Toch genoeg speculaties of het dit weekend gaat gebeuren....

  • 08 Februari 2012 - 17:18

    Desiree:

    P,.s. Prachtige foto's ook trouwens!

  • 09 Februari 2012 - 16:10

    Marie-José:

    Als je dit leest ben je volgens mij alweer terug thuis.....Wat een reis! En wat is de wereld toch mooi als je maar weet maar je naar toe moet....en als je bereid bent er veel energie in te steken. Je hebt heel wat kilometers gelopen, geklommen en gedaald. Daar heb ik bewondering voor. Ik heb met heel veel plezier je verhalen gelezen en hoop er binnenkort nog meer van je persoonlijk te horen. Laat maar weten wanneer je weer in staat bent mensen te ontvangen. groetjes!

  • 09 Februari 2012 - 20:39

    Mama:

    hoi claudia,geniet nog maar even van dat prachtige, indrukwekkende land en laat je dan nog even weten hoe laat je denkt aan te komen op schiphol ?De weken zijn wel omgevlogen, he ? Goede reis en tot ziens. mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 105171

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: