3e cruisedag en een beetje Chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu 3e cruisedag en een beetje Chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

3e cruisedag en een beetje Chili

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Februari 2012 | Chili, Puerto Natales

Hoi,Vandaag nog een halve cruisedag met voor dag en dauw  als eerste het bezoek aan isla de magdalena. Een klein eiland in de straat van magelhaen dat een enorme pinguinkolonie huisvest. Het eiland is verder helemaal kaal op een vuurtoren na. Maar de pinguïns vinden het blijkbaar fantastisch aangezien ze er met zijn "ik weet niet hoeveel" duizenden wonen. Allemaal uitgegraven nesten die druk worden bijgehouden en pinguinpaartjes die samen voor hun al bijna grote kinderen zorgen. Sommigen nog met pluis, sommige al met hun volwassen pakje dat waterproof is voor in de zee. De hoeveelheid liquidens maakte het echt onovertroffen mooi, en zo leuk om te zien hoe bezig ze zijn. Er kwam wel weer een behoorlijke stank af, maar aangezien ik nog steeds wel verkouden ben heb ik dat waarschijnlijk nog niet eens in de volle glorie geroken. Nog lekker ontbijt met de tafel ( zie foto),  (-2, waren al klaar).  Op tijd aangemeerd en toen met shares taxi naar busstation (lees: kantoortje waar je kunt boeken en waar de bus dan voor de deur parkeert. Toen op jacht naar pinautomaten en lunch ( meteen geconfronteerd dat ze hier in Chili wel weer overal mogen roken. Maar wat ze wel veel beter kunnen dan in argentinie is brood bakken. Jammie, vers en warm!! Na de lunch naar beroemde kerkhof alhier. Anders dan recoleta, maar zeker niet minder indrukwekkend. Toen in 3h naar puerto Natales. Leuk stadje, toch weer heel anders dan argentinie hier. Zo'n beetje als verschil tussen België en Nederland. Voor tweede maal mijn rugzak laten repareren, maar ook hier weer allervriendelijkste mensen, zeer behulpzaam. Paar souveniertjes en diner. Daarna wat door stadje geslenterd. Morgen weer vroeg in de bus.Hasta manana, Claudia.