Cruise D2 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Cruise D2 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Cruise D2

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Februari 2012 | Chili, Santiago de Chile

Hè hoi,Beetje brak wakker geworden. Gelukkig geen hoofdpijn, maar vanavond toch maar een iets lager alcoholpromillage. Morgen moeten we namelijk wel weer heel vroeg op.Vanmorgen zijn er wat praatjes, een cursus zeemansknopen leggen en een chileense wijnproeverij. Die laatste 2 heb ik maar even voorbij laten gaan. Het praatje over de straat van magelhaen waar we nu doorheen varen was wel erg leuk. Tussentijds probeer ik steeds wel weer even naar het dek te gaan ( hoewel de uitzichten van binnen uit ook prima te zien zijn) maar de wind en de regen laten het vaak niet toe om er veel langer da 10-15 minuten te verblijven. Na de lunch staat er een tripje met de zodiacs op het programma naar de pilote en Nena gletsjer. We werden verdeeld in 3 lichtingen op nationaliteit en ik mocht mee bij de laatste lichting. Nou regende het al de hele tijd, dus hoopten we nog op droog weer. We gingen aan boord met bakken regen, maar uiteindelijk werd het toch nog even droog en zagen we zelfs even de zon. En een regenboog!! De gletsjer wederom indrukwekkend, ze zijn ook allemaal zo anders. Prachtige cormorant ( als ik het goed zeg) vogels met jongen en prachtige koude watervallen. Wij zagen behoorlijke stukken afbrokkelen van de gletsjer wat de anderen niet hadden, joehoe!!!! Koude billen aan overgehouden, maar dat is snel op te lossen met droge kleren. Lekker gedoucht en toe op naar het diner. Onze tafel is echt heel gezellig, dus daar ben ik blij om, want we zitten nogal wat van de tijd aan tafel natuurlijk. Na het eten nog een afscheidsborrel met champagne en werd de navigatiekaart voor kaap hoorn geveild. En dan denk je, voor t goede doel zeker!? Nee voor de zakken van het personeel als tip. Nou zijn ze met velen, dus het bedrag pp viel nogal mee, maar de kaart is uiteindelijk voor 1100USD verkocht. Er waren een paar Chilenen en een Amerikaan met duidelijk veel te veel geld! In totaal ongeveer 130 passagiers, dus dat valt nogal mee als je het vergelijkt met van die megacruises met 4000 man of meer ( Nina, monique en daan: fijne vakantie!!!!).En toch maar een beetje op tijd naar bed, de wekker gaat weer om 6.00h!Groetjes, Claudia.

• 04 Februari 2012 - 15:25

Lucie:

Vanuit vandaag de koudste plaats in NL (Lelystad vanochtend -22,9, en dik pak sneeuw!!) blijft het erg leuk al je verslagen te lezen! Geniet nog maar volop daar aan de andere kant van de wereld! Liefs en groeten, ook van de rest van de familie hier, dag!

• 04 Februari 2012 - 16:14

Mama:

Hoi Claudia, nou zo koud als bij tante Lucie is het hier niet, maar toch altijd nog zo'n -15 graden, dus behoorlijk pittig.Je cruise zit er al weer bijna op ,maar is echt wel de moeite waard , als ik dat zo lees. Fijn , hoor.
    Het boekje van het Capitool neem ik er telkens bij , zo hebben we 'n goed idee waar je zit.
    Geniet deze laatste week nog maar lekker, wij zorgen hier voor je auto.De accu doet het nog goed.Op de radio horen we berichtenvan gestrande auto's met kapotte accu's!
    Veel plezier nog en tot je volgende brief.
    Groetjes, mama.

• 04 Februari 2012 - 22:32

Janneke & Eric:

Ha Clau! De flessenpost is weer aangekomen.. Leuk dat we nog ff hebben kunnen skypûh! Wat een reis met spannende verhalen, avonturen en mooie foto's: om in te lijsten! Cruisen, hiken, cursus zeemansknopen leggen... Hier in Siberië alles z'n gangetje. Time flies, geniet nog lekker van de watervallen, Buenos Aires, etc. Liefs, Janneke & Eric