Ushuaia d1 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Ushuaia d1 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Ushuaia d1

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Januari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Nu dit reisverslag wordt geplaatst zit ik eigenlijk al een paar dagen in Chili, maar gezien de logica voor de verhalen klik ik maar elke keer de lokatie aan waarover het verhaal gaat. Ben nu in puerto natales, zit aan de zalm met frietjes, tomatensalade en wijn en ben aan t wachten tot mijn rugzak voor de tweede maal wordt gerepareerd. Dus heb even tijd voor internet, en dat hebben ze ook nog toevallig in dit restaurant.

Hier dus het verslag;
Terwijl ik dit  schrijf ( ik loop een paar dagen achter) zit ik heel alleen op het bovenste dek van het schip dat ons net naar kaap hoorn heeft gevoerd. Zeer bijzonder om hier te zijn. Maar goed ik was gebleven bij ushuaia. Ik had al een hele lap tekst, maar blijkbaar is die op mysterieuze wijze niet meer opvraagbaar, dus dan maar opnieuw. Heerlijk geslapen in mijn zeer idyllische hotel en vroeg op want we werden opgepikt voor de tour. Het is hier behoorlijk toeristisch, maar ook wel erg bijzonder zo aan het einde van de wereld. De huizen hier zijn een beetje een combinatie van Oostenrijk met IJsland ( voor zover ik dat van TV ken natuurlijk, veel vakwerk en veel gekleurde houten huisjes). De omgeving: veel water en bergen. Vandaag een tripje naar het national park tierra del Fuego. Een groepje van 9 met 2 Belgen, twee canadese dames, 2 duitsers, 2 Fransen en ik. Ontzettend leuke gids die erg goed Engels spreekt (uitzonderlijk). Hij maakt veel grapjes en heeft heel veel extra info bij zich in foto's en boekjes etc. Leuke anekdote: het huidige vliegveld ligt in de richting van de winden. Ip waait hier altijd een westenwind, dus dat kun je gebruiken bij stijgen en landen. Het vorige vliegveld echter lag van noord naar zuid, wat nog wel eens wat schuivers richting de zee of het ijs veroorzaakte. Maar goed het park zelf was prachtig; een aantal gletsjers in de verte en mooie meren en baaien. De inheemse dieren zijn vrij schuw, maar hier, zoals op vele plekken hebben de mensen nieuwe dieren geïntroduceerd namelijk konijnen en bevers, welke uiteraard tot een grote plaag hebben geleid. De konijnen waren inderdaad goed zichtbaar, de bevers meer door de schade die ze veroorzaken.De groep was leuk voor de helft, de Belgen gingen die avond op cruise naar Antarctica en de Canadese dames waren ook wel in voor een praatje. Komen van net ten noorden van Montréal. De Duitsers en Fransen waren niet zo gezellig.
We zijn bijna aan het uiteinde van de wereld, dus hadden ze een postkantoortje in het park waar je je paspoort kom laten stempelen en postzegels kon laten afstempelen. Heb mijn paspoort dus mooi nog even wat extra versierd ( moet in oktober een nieuwe) en chili en Brazilië komen er dus ook nog in. 's middags maar even de tijd genomen voor het plannen ( en deels boeken) van de rest van mijn reis, ik wist nog niet precies wat ik wilde, maar heb uiteindelijk besloten voor Bariloche. Park Torres del Paine in Chili was een alternatief, maar leek me erg veel van hetzelfde als in los glaciares ( el Chalten en el calafate) dus besloten voor het merendistrict. Het was nog niet zo makkelijk om transport te regelen vanuit punta arenas, maar het is gelukt. Het kost wat meer reistijd, maar een paar busritten zijn natuurlijk ook best leuk. Alles bij elkaar kom ik dan wel nog weer een halve dag in el calafate, maar dat komt goed uit, want ik had daar in alle haast per ongeluk kleren vergeten in het hotel, die kan ik dus mooi weer ophalen. Het was wel de bedoeling om wat achter te laten, maar niet deze kleren. Kortom na punta arenas ga ik via puerto natales en el calafate naar Bariloche ( maxima schijnt uit deze buurt te komen, maar dat moet ik nog even checken op internet), daarna door naar Iguazu, watervallen zowel in Argentinië en Brazilië. En dan is het helaas alweer tijd voor Buenos Aires en mijn terugreis. Maar zover is het nog niet, eerst nog genieten van mijn cruise.Toen ik na alle administratie nog even de stad inging voor wat souvenirs kwam ik twee andere Belgen tegen die bij de Nederlandse groep hoorden en die ik dus al op het vliegveld had gezien. Zij gingen 's avonds ook bij Kaupe eten, want ook zij hadden gehoord dat de kingcrab erg goed zou zijn.Zo gezegd, zo gedaan en echt, Patrick en Evelyne: dat was echt een fantastische tip, het was verrukkelijk. Zowel het voor-als hoofdgerecht waren echt klasse, zo vers en smakelijk! Ik kreeg van de Belgen nog de rest van hun wijn toen zij genoeg hadden van hun fles, dus dat was erg lekker.Daarna lekker naar bed. Volgende dag wat later op, inpakken en de rest van de dag nog in ushuaia.Tot morgen! Claudia.

  • 01 Februari 2012 - 21:30

    Judith Jaggie:

    Hoi Claudia,

    Heb zojuist je foto's bekeken. Prachtig!
    wat een andere wereld dan hier, we voelen ons wel erg burgelijk als we dit zo zien en lezen.......

    Veel plezier nog en tot later!

    Groetjes van Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 105163

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: