Ushuaia D2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Ushuaia D2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Ushuaia D2

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Januari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Zo, hallo maar weer, 
Vanmorgen lekker wat langer kunnen slapen. Alles ingepakt en heerlijk ontbeten. Toen met alle tassen de heuvel afgewandeld en ingecheckt voor de boot. Zij namen de bagage al mee naar de boot en ook de paspoorten voor douanecheck voor Chili. Toen nog even langs het kantoor van aerolineas, want het lukte niet om digitaal mijn vluchten te betalen ( bleek internetprobleem). Maar dat was gelukkig ook zo geregeld, dus toen kon ik op pad naar de gletsjer Martial. Deze ligt net boven ushuaia en is ondertussen nog maar heel klein. Eerste stuk met stoeltjeslift (er is daar een skipiste in de winter), en daarna hiken. Ip kon je tot aan de sneeuw, en het eerste deel van de hike was prima te doen, maar het tweede deel was heel erg steil. Nou ging dat wel omhoog, gewoon rustig aan, maar naar beneden over van die kleine kiezeltjes was een stuk lastiger. Omdat het weer begon om te slaan, regen, ben ik toch maar eerder omgedraaid. Ik wilde niet het risico lopen om de boot te missen. Toen nog even in de berghut een warme chocolademelk gedronken en een fishburger als lunch. In de berghut vroegen 2 Australiërs of ze aan mijn tafel mochten aanschuiven. Natuurlijk. Zij kwamen net terug van Antarctica en zeiden mij dat een van hun reisgenoten ook op mijn schip zou zitten. Susan uit Melbourne, wat een toeval. Toen ik naderhand een taxi wilde nemen terug naar het centrum hoorde ik voor mij 2 mensen zeggen dat ze een taxi wilden delen met iemand, dus ik dacht, scheelt me weer een paar euro, dus meldde dat ik dat wel wilde. In afwachting van de taxi stonden we wat te kletsen en bleken ook zij bij mij op de boot te zitten, en... Zelfs aan dezelfde tafel! Erg grappig dus. En 's avonds bleek dat ook die bewuste Susan bij mij aan tafel zat haha. Maar goed om 17h ingescheept nadat ik in het centrum nog even de laatste tekst had gepost, want ja, daarna 3 dagen geen internetverbinding. Het inschepen verliep prima, heb een zeer ruime cabin met heerlijke bedden. Dus dat komt wel goed. Ook lag op de kamer het programma voor de komende dagen: als je wilt is er elk uur van de dag wel iets te doen. Toen nog even een rondje schip voordat ons welkomstdrankje met lecture begon en wie kwam ik tegen; de 2 Canadese dames van de toer de dag ervoor. Zo kende ik ondertussen al 4 mensen op het schip. Na het intropraatje en de lecture over kaap Hoorn kwamen de twee enige andere Nederlanders aan boord zich voorstellen. Zijn met groep van 22, en wonen zelf al jaren in de USA. Wel grappig dat hun Engels nog steeds zeer beroerd is ( qua uitspraak dan) je zou ze er direct uitpikken als Hollanders. Maar goed zo werd het dus al heel gezellig. Bij het diner zitten we met 10 mensen aan de tafel. Twee Duitsers, 4 Amerikanen ( in tegenstelling tot de meeste Amerikanen niet heel luidruchtig) de twee van de taxi (uit Schotland), Susan en ik. Heel kletserige tafel, erg leuk. Dat komt dus wel goed de komende dagen. Na het avondeten nog even een drankje aan de bar en toen vroeg naar bed, want morgen moeten we om 6.30h verzamelen voor de excursie naar het monument van kaap hoorn. Eerste nacht op wiebelende boot! Welterusten!

Gr. Claudia.

  • 02 Februari 2012 - 22:01

    Nina:

    Hoi Clau,

    Ziet er fantastisch uit allemaal, ook de boot. Ben erg benieuwd hoe het je vergaat, zelf reis ik morgen af. Heel veel plezier nog! Als we beiden terug zijn hebben we flink wat bij te praten.

    Groetjes Nina

  • 03 Februari 2012 - 13:10

    Mama:

    Hoi Claudia,hopelijk gaat alles naar wens en is de cruise geworden wat je ervan verwachtte.Ik weet niet precies ,hoe koud het daar is , maar hier SNEEUWT het! Er ligt al een flink pak,en het valt nog steeds.
    Vannacht zou het weer hard gaan vriezen, meer dan min10, dus dat belooft weer een langere witte periode te worden.
    We blijven je volgen, dus we zijn benieuwd naar je volgende plannen.
    Veel plezier verder , groetjes, Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 105179

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: