Nog maar eens el calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Nog maar eens el calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Nog maar eens el calafate

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

28 Januari 2012 | Argentinië, El Calafate

Hoi,

 Dit wordt een wat korter verslag, want niet zoveel gebeurd.'s morgens een tour naar grotten met wandtekeningen van de eerste bewoners van vuurland de tehuelche mensen. Zijn bijna allemaal uitgestorven na de kolonisatie, door ziekten, maar ook omdat er jacht mocht worden gemaakt op hen en ze zaten in de weg voor de schapenfarms/ estancia's die men er bouwde. Tsja, die kolonisten maakten het er meestal niet beter op hè?! Nog naar een museum over de fossielen van reptielen en de hele ontwikkeling van zuid-Amerika en patagonie, waar we ook eindelijk Mate mochten proberen. Zoals voorspeld erg bittere groene thee. Maar voelt wel gezond. 's middags heerlijk relaxed geluncht op terras en toen naar vliegveld. Daar hele groep Nederlanders in groepsreis tegengekomen, toch wel fijn om weer even Nederlands te kunnen spreken. Meteen even gevraagd voor boekenruil, maar niemand had iets over, helaas. Een meneer zei, waarom niet boeken op de i-pad? Tsja, iets om over na te denken, had al wel wat geprobeerd, maar merendeel zijn vrij oudere literatuurstukken. Alhoewel je via I-tunes natuurlijk ook boeken kunt kopen.'s avonds in ushuaia aangekomen en naar hotel om in te checken. Reuze kneuterig-gezellig hotel wel behoorlijk steil de heuvel op, nou ja is goede training, toch? Bleek ongeveer tegenover het restaurant te zitten dat me door Evelyne en Patrick was geadviseerd, zat erg vol toen ik er langs liep, dus maar meteen gereserveerd voor de volgende dag. Uiteindelijk bij de irish pub een steak gegeten en nog wat rondgekeken voor souvenirs. ( het is hier op tax-free, maar dat krijg je pas later terug). Ze hebben hier beduidend leukere dingen dan de andere plaatsen die ik tnt heb bezocht, maar ja ik heb ook nog twee weken te gaan. Wel veel eten, qua souvenirs, het is hier chocolade wat de klok slaat, dulce de leche, jam en de alfajores ( koekjes). Zo dat was het weer even, morgen tour naar NP tierra del Fuego, en king-crab eten bij Kaupe restaurant!!

Oh ja dit is waarschijnlijk heel even de laatste blog die ik nu kan posten, want de komende 3 dagen zit ik op zee en daarna een paar reisdagen. Dus typen lukt nog wel maar versturen niet, dus waarschijnlijk tot over een dag of 5! 

Groetjes. Claudia.

  • 30 Januari 2012 - 11:37

    Marie-José:

    Het is nu de 30ste, dus je bent nog niet bereikbaar begrijp ik uit je bericht. Wat maak je toch allemaal mee...het moet echt fantastisch zijn. Ik ben razend benieuwd naar de foto's van de gletsjer. Geniet nog maar een dag of 10 langer, dan kunnen wij dat ook!

  • 30 Januari 2012 - 11:43

    Marie-José:

    Foutje... Ik heb je laatste berichtjes in de verkeerde volgorde gelezen! Ondertussen de foto's van de gletsjer gezien: magnifiek!

  • 31 Januari 2012 - 21:19

    Riky:

    Hallo Claudia,wat ben jij een mooie reis aan het maken.Geniet ervan dit kan niemand je meer afnemen .
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.Groeten Riky

  • 01 Februari 2012 - 15:06

    Mama:

    hoi,lieverd, wat een prachtige foto's heb je weer gestuurd.Ik kan me voorstellen ,dat het daar heel indrukwekkend is.
    Je hut op de boot lijkt me ook erg comfortabel.
    Geniet maar van alle moois.
    Groetjes, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 105162

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: