El calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu El calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

El calafate

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Januari 2012 | Argentinië, El Calafate

Buenos dias allemaal, Ben mijn Spaans goed aan t oefenen en t gaat niet onaardig moet ik zeggen, in de meeste restaurants kom ik er helemaal uit in het Spaans. Bij moeilijkere zaken is het meestal half half, maar gelukkig wordt er hier ook redelijk Engels gesproken.Voordat jullie trouwens denken wat een boel tijd heeft die over om te schrijven, maar ik schrijf de verhalen tijdens het wachten op eten in een restaurant of bv tijdens het ontbijt. Daarna plaats ik ze dan in zijn geheel op de website. Valt dus erg mee.Gisteravond trouwens nog twee duitsers en een Noorse gesproken die ik al eerder was tegengekomen in Gaiman en volgens mij al eerder, maar daar kwamen we niet uit. Nog wat leuke suggesties gehad van hen, voor ushuaia en voor later. Zijn gaar verderop naar bariloche, was ik ook over aan het denken, maar ligt nu onder een laag as vanwege die vulkaanuitbarsting en het vliegveld is niet altijd open wegens de aswolk. Ben een beetje bang dat als ik er al kan komen ik er misschien niet goed wegkom. Ben nog niet overtuigd, hoewel de omgeving me wel aanspreekt. Misschien nog even op internet naar info zoeken?!Mendoza in het wijngebied is een mogelijk alternatief, maar ook daar hoor ik wisselende verhalen over.Nu dat mijn trekking naar morgen is verzet vandaag dus een hele dag zonder plannen. Eerst uitgeslapen tot 8 uur!!! Klinkt niet laat, maar was heerlijk, en daarna lekker even wat rommelen.Daarna op zoek gegaan naar een fiets. Bleek toch een stuk moeilijker dan ik dacht, nergens nog een fiets te huren, ook al stonden er soms wel nog, die waren dan niet goed (genoeg?).Maar goed na een uurtje zoeken was ik het zat en besloot toen toch maar met het pendelbusje naar het museum te gaan. Was erg mooi en leerzaam. En leuk om zo alweer meer te weten over de gletsjers. 's middags heerlijk langs het meer gewandeld en boek gelezen. Nadeel ben nu al een heel eind door mijn boeken heen en heb hier nog nergens een boekenruil gezien. Toch maar een keer een Engels boek aanschaffen als dat wel ergens te vinden is. Verder is het wel leuk te vermelden dat ik hier empanada verslaafd ben geraakt, grapje, maar is een erg lekkere en makkelijke lunch om mee te nemen. Want het gewone brood dat ze hier hebben is van dat droge toastbrood, dus sandwiches zijn niet echt aan te raden ( behalve als tosti). En Elke panaderia (bakker) verkoopt wel empanada's. Dus dat is meestal snel geregeld.Dan is er hier ook heel veel kaas te vinden. ( veel koeien, niet te warm weer en ooit bezet door Zwitsers en Duitsers). Dus mijn gebruikelijke craving voor bruine boterham met kaas als ik thuiskom zal deze keer wel minder zijn.Gletsjertocht komt volgende keer.Gr. Claudia.

  • 27 Januari 2012 - 08:59

    Barbara Vernooy:

    Hoi Claudia,

    Zo te lezen vermaak jij je prima daar! Leuk, leuk en ik ben benieuwd naar de hele fotosessie als je weer terug bent!

    Liefs, bar

  • 27 Januari 2012 - 09:00

    Barbara :

    Oja, berichtje vanuit hier: Merle vandaag voor het eerst naar school!

  • 27 Januari 2012 - 09:20

    Ellie Uit Colmont:

    Hoi Claudia,
    Ik heb het gevoel dat je een echte nomade aan het worden bent. Heerlijk zo. leven zoals het zich voordoet. Maar een prachtig medium dit. Zo kun je het naderhand nooit meer exact vertellen. ook de foto's de moeite waard. Dankjewel dat we een beetje mogen meereizen. Liefs, Ellie

  • 27 Januari 2012 - 21:45

    Anne-Marie Prenger:

    Hallo Claudia, wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en dat je er zo van geniet. Vanmiddag hoorden we van je moeder over je reis. We wensen je heel veel plezier.
    Groetjes van Jan en Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 105166

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: