2e en 3e dag el Chalten - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu 2e en 3e dag el Chalten - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

2e en 3e dag el Chalten

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

24 Januari 2012 | Argentinië, El Chaltén

Hoi, Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik het superleuk vind om jullie reacties te lezen. Het is hier echt geweldig en ik verveel me nooit. Zoveel leuke en gezellige mensen hier.Dan nog even melden dat het weer dat door de website wordt aangegeven in het geheel niet klopt!!! Het is hier echt heerlijk. De afgelopen 3 dagen alleen maar zon met af en toe zo'n schaapje. En heerlijke temperaturen 22-26 graden met lekkere koele bries. 's avonds koelt het af naar zo'n 16 graden. Tnt dus perfect wandelweer. De Argentijnen zelf zitten echt te wachten op regen, want dit is echt uitzonderlijk, en ze wijten het aan el Nina. ( nee niet el Nino).Oh ja en ik zag zelf dat er veel spelfouten in de blog zitten, is echt een gevalletje van woordsuggesties die ik door te snel te typen over het hoofd zie. Als ik me echt een keer verveel zal ik het wel corrigeren.Oh ja met de foto's heb ik ook een beetje een probleem zoals jullie hebben gemerkt. Ik heb ze netjes op de iPad staan, maar de enige manier om ze te uploaden is via de mail ( Apple-Windows probleempje), maar goed, eerst lukte dat dus prima, maar nu blijven de berichtjes met de foto's in mijn uitgaande mailbox hangen. Hopelijk bij sneller internet gaat t beter, jullie houden ze tegoed. Ook whatsapp werkt niet goed bij trager internet. Afwachten dus. Ondertussen voor ik deze tekst plaats is het probleem al opgelost en hebben jullie als het goed is al meer foto's te bekijken. Had idd te maken met trage internet. Maar goed mijn belevenissen van de afgelopen twee dagen dus; gisteren (22e) heb ik 's morgens Rita en Alexander opgezocht in hun hotel, grootste en mooiste op de berg. Toen met de auto een stukje gereden, want de route naar Laguna de los tres zou makkelijker en korter z'n via een andere kant en dat vond ik natuurlijk geen probleem. Bij het opstaan had ik alleen nog steeds last van mijn knie. Maar ik dacht ik probeer het toch, het eerste stuk was vrij vlak en dat ging goed, ook het steilere deel maar zonder veel klauterwerk was goed te doen, alleen toen er meer keiige stukken kwamen en we echt moesten klauteren kreeg ik mijn knie niet goed genoeg gebogen en moest ik de tocht na 2h helaas afbreken. Ik moest die 2u natuurlijk ook nog terug. Gelukkig konden ze bij t startpunt een taxi terug regelen, dus was snel weer in de stad. Aangezien de dagen hier lang zijn was er nog tijd voor een excursie. Maar eerst, mijn allereerste Helado ( ijsje ) van deze vakantie! Zou beter zijn dan in Italië, nou is zeer zeker vergelijkbaar. Met de bus en de boot naar de Viedma gletsjer op de senioren manier dus. Maar goed niet minder spectaculair!! Foto's volgen hopelijk snel. Op de boot aan de praat geraakt met een Argentijnse die nog een paar goede suggesties had voor als ik terug ben in Buenos Aires. Qua tango en zo. Na een kwartier bedacht ze ineens dat Máxima bij ons in NL woont, ik moest wel lachen, want meestal komt dat al in de eerste zin aan bod.  Maar goed, zeer spectaculaire gletsjer ( ook veel losse brokken) en leuke gids die veel kon vertellen. Viedma is de grootste van het hele park, al kun je van de voorzijde dat nietinschatten.Ook van haar nog goede suggesties gehad, o.a. Voor het diner, was inderdaad lekker. En vanmorgen op haar aanraden nog een deel van een trekking gedaan waarbij je na 1,5u al prachtige uitzichten had. Oh ja, mijn knie dus weer helemaal goed! Gelukkig, want morgen de echte gletsjer hike, met stijgijzers en al!!Maar goed, moest echt op tijd weer terug zijn van de hike, want mijn bus ging om een uur alweer naar el Calafate. 3 uur met alleen maar mooie uitzichten, dus geen straf. Tevoren op terrasje vlak bij busstation nog een fantastische limonada gedronken. Verse limoenen met gecrusht ijs en verse muntbladeren. Hoe gezond kun je het hebben! In el calafate ingecheckt en toen bleek dat de excursie voor morgen niet de goede was. Hadden ze me de ' gewone' excursie gegeven ipv die met gletsjer trekking, oeps. En het was natuurlijk kort dag. Gelukkig zijn de mensen hier in argentinie zo superlief en behulpzaam!!! De dame van het lokale agency meteen in de telefoon, alles volgeboekt voor morgen!! Chips, ja ik kon dan natuurlijk wel nog de gewone tour doen. Maar ik was , samen met die aardige dame niet voor 1gat te vangen. Dan is wat meer reiservaring wel handig. Ik vroeg hoe laat de tour precies eindigde, want ik zou woe pas om 17h vliegen, dat bleek natuurlijk niet haalbaar, maar toen ik suggererende om te informeren naar een plek op woe en dat ik dan zou proberen om mijn vlucht aan te passen ging ze direct bellen. Woe nog plek voor de excursie en is om 17h terug. Snel op internet gekeken: ging ook vlucht om 19h. Dus zei ze: er zit een office van vliegtuigmaatschappij hier vlakbij, dus wij snel samen daarheen en voor een paar dollar de vlucht omgeboekt. Zij meteen weer in de telefoon om trekking te reserveren en voilà binnen 40 min was de hele boel rond!! Wat een geluk dat argentinie zo georganiseerd is. Ik blij en heb nu dus morgen een vrije dag, ga wrs fiets huren en lekker relaxen aan het meer van argentinie en naar het Ice-museum ( over gletsjers en zo), maar eerst: uitslapen!!!!! Nou de groeten en tot snel. Liefs Claudia.

  • 25 Januari 2012 - 07:07

    Bianca:

    He Clau,

    Wat een mooie foto's!! En wat een mooie verhalen, Argentinie stond al op ons 'lijstje' (over 20 jr waarschijnlijk!!) maar nu al helemaal!!

    Geniet ervan!
    Liefs Bianca

  • 25 Januari 2012 - 11:20

    Hanny En Jack:

    Wij genieten iedere keer weer van je mooie verhalen en prachtige foto's. Wat een geweldige natuur daar! Geniet er van en succes met je volgende hike.

    Groetjes uit Bunde

  • 25 Januari 2012 - 13:02

    Martine:

    He claudia! Wat een leuke verhalen en een geweldige foto's! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuke mensen tegenkomt.
    Vorige reactie is volgens mij niet doorgekomen, dus ben benieuwd of het nu wel lukt!
    Heel veel plezier nog en houd ons op de hoogte!
    Martine

  • 25 Januari 2012 - 19:01

    Petra:

    Hoi Claudia, wat een fantastische reis, ik hier maar kwijlen bij alle verhalen en de mooie fot,s. Ik volg je met heel veel intresse en ben weer blij als je wat geschreven hebt. heel veel groetjes
    Peet

  • 25 Januari 2012 - 21:15

    Marianne:

    He Clau, wat een supermooi land zo op de foto's te zien. Ik vind je maar stoer zo hoor! Geniet lekker verder, dan genieten wij ook mee. groetjes

  • 25 Januari 2012 - 22:14

    Jo V.d. Meer - :

    Wat geweldig leuk al die info over jouw reis. Als ik dat lees lijkt het wel of ik zelf op reis ben! Dankjewel voor de energy die je hier in steekt, zo kunnen we meegenieten!
    Alle goeds en goede reis, Claudia!


  • 26 Januari 2012 - 10:00

    Marie-José & Jo:

    Terwijl wij in ons flatje in Vlissingen al genieten van het uitzicht maak jij ons stikjaloers met je prachtige foto's!!!! Wat een land, magnifiek!!!!! Geniet ervan en laat ons maar mee genieten. Veel plezier en tot je volgende bericht.

  • 26 Januari 2012 - 10:03

    Jo, Cuijk:

    Hallo Claudia, je maakt mooie verslagen.
    Zeker als je nog vanalles aan het regelen bent/moet zal het wel eens wat minder zijn, maar dan maak je ook echt wat mee.
    Zijn toch mooie vakanties mogelijk, ik wist niet dat Argentinië zo mooi is.
    Geniet ervan en tot je nieuwe bericht.
    Jo, (Marie-José heeft tegelijkertijd namens ons beide al gereageerd)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Chaltén

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 105161

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: