Eerste trekking - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Eerste trekking - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Eerste trekking

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Januari 2012 | Argentinië, El Chaltén

zeer geslaagde dag vandaag! Vanmorgen op tijd op, hoewel niet zo heel vroeg, want meneer van hotel zei me dat de meeste mensen pas rond negen uur vertrekken. Dat leek me nogal laat. Ben toch altijd wel gewend om vroeg te starten en op tijd terug te zijn ( want je wilt niet dat het donker je overvalt), maar ja hier wordt het pas rond 23.30h donker, dus geen haast. Ook werd ik hartelijk uitgelachen toen ik vroeg of iemand wist of ik me bij een groep kon aansluiten ( advies vanuit Nederland en leek me ook wel gezelliger), maar nee dat kon dus niet. Tenminste niet voor de routes die ik wilde gaan lopen. Maar ja 8 uur in je eentjes is best veel, zeker omdat ( zoals een aantal van jullie wel weten) ik nog wel eens wat aansporing kan gebruiken bij wat zwaardere stukken, haha). Maar goed ik werd dus vierkant uitgelachen en heb op advies van mijn meneer van het hotel gekozen voor de route naar laguna cerro del torre. Omdat het vandaag stralend zonnig is werd geadviseerd om deze nu te doen, want meestal is het bewolkt en nevelig. En zei mijn meneertje: ik was nooit echt allen, want er waren nu zoveel toeristen!!! Met een eerste gletsjer in het vooruitzicht begin ik vol goede moed aan mijn tocht, 4 uur heen en 4 uur terug was voorspeld en klopte uiteindelijk ook wel.Eerst was het nog super rustig, ik zag echt niemand en vond het toch wel een beetje spannend. Wat als ik de achterste was met teruglopen en er zou iets gebeuren, of sowieso een been breken onderweg leek me niet zo handig als er geen mede wandelaars zouden zijn.Maar al vqrij snel kwam ik hier en daar een plukje mensen tegen, hoi, doei, dag en dat was t. Totdat ik bij een mooi uitzicht een Duits koppel zag dat net wilde vertrekken, dus ik ze nog snel aangeschoten voor een foto. Tsja anders kom ik er natuurlijk nooit op. En die waren heel aardig. Rita en Alexander. Eerst zei ze al, we komen elkaar vast nog wel eens tegen, en later bij het volgende view- punt kwam ze naar me toe, ik had blijkbaar al verteld dat ik deze route nam omdat de hotelman dat had geadviseerd wegens het weer en dat ik morgen naar lagos de lost tres wilde, want zij vroeg me of we samen konden gaan. De vriend met wie ze op reis is, wilde niet tweede dagen zo'n moeilijke trekking maken. En zo hoefden we beiden niet alleen op een tripje die toch zwaarder zou worden dan die van vandaag. Nou graag. Daarna eerst nog wat zelf gelopen, maar uiteindelijk ook op deze trekking samengevoegd en samen ons doel bereikt, de gletsjer en laguna. Echt adembenemend mooi. Heb er eigenlijk geen woorden voor, zo mooi. En wat fijn is, is dat je je doel al af en toe ziet als je loopt, dus je weet al een beetje waarvoor je het doet. Het was op zich een goede trekking met goed aangegeven route en niet al te hoge moeilijkheid en met weinig klauterwerk. De terugweg viel op zich ook mee, maar duurt altijd langer dan je denkt. Vooral het laatste uurtje was wel doorpezen. Maar goed en wel beneden gekomen en toen neergezegen bij allerschattigst kiosken. Namelijk een minicaravannetje met rastakleuren, erg hippie, maar heerlijk koud drinken. Paar stoeltjes en een tafeltje en wij waren tevreden. Het was ook echt direct onder aan de berg, dus we zagen alle vermoeide wandelaars van de berg afkomen. Heerlijk om dat met een koud drankje te mogen aanschouwen.
's avonds heerlijk mijn eerste steak gegeten, die zelfs medium-doen nog supermals was., dus genoten. En met een heerlijke vino erbij ( hier deden ze wel aan wijn per glas) was het plaatje van argentinie compleet.
Maar na 1 wijn tolde ik al om, dus maar vroeg gaan slapen. Morgen de tweede trekking op stapel, en die wordt nog zwaarder. Heb vanaf laatste uur van trekking toch wel veel last van mijn kniebanden, dus ben benieuwd. ( m'n dat laatste afdalen was erg heftig, tevoren echt geen centje last!!).

De groeten, Claudia.

  • 22 Januari 2012 - 11:30

    Mama,:

    Wat fijn, dat je zo geniet,en zoveel leuke mensen ontmoet.Ook heerlijk , dat we zo op de hoogte kunnen blijven , ik volg je via het boekje !Groetjes, mama.

  • 22 Januari 2012 - 11:50

    Judith Jaggie:

    Hoi Clau,

    Dat klinkt super aantrekkelijke allemaal. Wat een gave reis! Leuk dat je dit allemaal doet.
    Hier gaat het zo z'n gangetje. Nino gaat nu sinds twee weken naar school en slaat zich dapper door alle veranderingen heen.
    Veel plezier verder, groetjes van de Jaggies!

  • 22 Januari 2012 - 14:56

    Hilde:

    hoi claudia , zit hier in san diego voor congres en ben je verhalen aan het volgen. klinkt geweldig! geniet er van en tot gauw. Mijn congres is ook leuk, vandaag een dagje vrij, walvissen kijken....

  • 22 Januari 2012 - 19:55

    Rinske:

    Leuk om zo bij te blijven. Ben jaloers, hier regen, wind en nauwelijks een beetje winter....
    Enjoy!!

  • 22 Januari 2012 - 21:29

    Janneke & Eric:

    Hola Clau! Poehee, wat 'n geweldige verhalen en dito belevenissen daar! Krijgen er zelf ook de reiskriebels van! Argentinië heeft nooit echt hoog op 't wensenlijstje gestaan, maar door jouw blog is dat wel aan het veranderen! We blijven je volgen, genietse ginder beneden!! Muchos saludos J&E

  • 23 Januari 2012 - 09:17

    Rina En Liset:

    Wat een geweldige ervaring. Geniet ervan. Leuk dat we zo een beetje op de hoogte blijven.
    Hartelijke groetjes.

  • 24 Januari 2012 - 17:40

    Bianca:

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Goed dat je die trekking hebt gemaakt. Zo'n mooie omgeving!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Chaltén

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 105173

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Wereldreis 2017

08 November 2013 - 01 December 2013

On top of the world.

13 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cultuur en gletsjers

Landen bezocht: