Een reisdag, of toch niet helemaal..... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu Een reisdag, of toch niet helemaal..... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Claudia Camp - WaarBenJij.nu

Een reisdag, of toch niet helemaal.....

Door: claudia75

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 Januari 2012 | Argentinië, El Calafate

Hier een verslagje van vrijdag 20-1: superleuke dag! 's. Morgens met de auto naar het vliegveld. Ging allemaal voorspoedig. Auto ingeleverd en toen snel inchecken. Dat gaat toch ook allemaal zo vlotjes op zo'n klein vliegveldje. In het vliegtuig aangekomen merkten we dat het een doorreis vliegtuig was, er zaten dus al behoorlijk wat mensen in. Ik kwam te zitten naast een stelletje uit sao paulo, Brazilië. Bleken ook dokters te zijn, grappig hè? Zij was gynaecoloog in opleiding en hij moest nog in opleiding komen tot chirurg ( of plastisch chirurg) zij gingen een 10-daagse vakantie in patagonie doorbrengen, eerst relaxen, dan trekken. Leuk om te horen dat het qua uren overal hetzelfde is, al krijgen zij voor een residency ( opleidingsperiode tot specialist) alleen een stagevergoeding krijgen en geen salaris zoals in Nederland. Ook zijn de opleidingen beduidend korter, bijna allemaal 3 jaar.Maar Gied in calafate afscheid genomen en toen met auto naar busstation gebracht waar ik mijn bagage kon stallen. Had nog 7 uur de tijd, dus bekeken wat ik kon doen op een terrasje met een heerlijk koud drankje. Ook maar meteen geluncht en. Lekker in de schaduw zitten lezen. Toen op pad naar Laguna de nivez ( als ik het goed zeg) een prachtige Laguna met veel vogels, o.a. Flamingo's etc. Met ook uitzicht op het Lago de Argentina. Echt een mooi uitstapje zo voor een middag. Daarna heerlijk afgesloten op een terrasje alvorens naar de bus te gaan. Daar de empanada's ontdekt. Echt lekker.'s avonds lekker tochtje in de bus nar el Chalten. Prachtige ingeving en nog zeer zonnig. Dus vast prachtige foto's gemaakt van de fitzroy onderweg. De chauffeur wilde wel voor ons stoppen. Superleuk.Het hotel zag er bij aankomst een beetje bizar uit, want is nog half in aanbouw en zijn eigenlijk meer soort kamertjes in laagbouw aan elkaar ( huisjes), en alles wederom lekker oubollig zoals je in Oostenrijk kunt vinden. Maar prima badkamer en bed, en dat is het belangrijkste.Goed geslapen!Tot morgen.

• 22 Januari 2012 - 11:26

Dorette En Marc:

Klinkt allemaal erg goed! We lezen je verslagen allemaal met veel plezier. Geniet er lekker van